Żyjemy w czasach kiedy wszystkim się spieszy i coraz powszechniejsze staje się przekonanie, że możliwe jest mieć wszystko w krótkim czasie: pieniądze, samochód, zdrowie i oczywiście wspaniałą sylwetkę. Ale to jak z odchudzaniem - jak chcesz na skróty, to zawsze się obróci to przeciwko tobie.

Jak powinno się postępować prawidłowo:

  • Najpierw porządny trening początkowy - aby przygotować stawy i mięśnie do przyszłego podnoszenia coraz większych ciężarów
  • Stopniowe przyzwyczajenie do przyjmowania większych porcji pożywienia z uwzględnieniem zapotrzebowania węglowodanów, białka i tłuszczu na kg ciężaru ciała
  • Ustalenie możliwości finansowych - na jakie formy suplementacji mnie stać i czy potrzebuję ich już teraz
  • Ułożenie w odpowiednim czasie indywidualnego planu treningowego z podziałem na grupy mięśniowe
  • Ustalenie, właściwego do treningu, planu żywieniowego
  • Określenie celu, do którego zdążam - chcę więcej dźwigać, czy "zarysować mięśnie" czy nabrać porządnej muskulatury


          



Przez ponad 20 lat przebywania na siłowniach mieliśmy okazję przyglądać się postępom młodszych i starszych kolegów. Ci, którym się nie spieszyło, teraz w wieku średnio 50 lat mogą się szczycić nienaganną sylwetką, dobrym zdrowiem i samopoczuciem - nadal uprawiają różne sporty. Tych niecierpliwych spotykamy jako panów z nadwagą, niezadowolonych i zniechęconych do wysiłku. Bo organizm to maszyna, której nie da się "pogonić". Ma odpowiednio zaprogramowaną "moc i pojemność". Jak w samochodzie - można jeździć na granicy ryzyka ale zatarcie silnika to tylko kwestia czasu.