Gazety pełne są wszelkiego rodzaju diet. Gdyby to było wszystko co należy wiedzieć, w społeczeństwie nie byłoby problemu nadwagi. Z całą pewnością należy stwierdzić, że ograniczenie się do niejedzenia nie powoduje uregulowania wagi na stałę.

Żeby to osiągnąć potrzebna jest:
  • cierpliwość - aby pozbyć się nadwagi i już do niej nie wracać
  • regularność - w wykonywaniu ćwiczeń i przyjmowaniu posiłków
  • systematyczność - najgorsze są "zrywy"


          

wrzesień                                    kwiecień - rok później

Po latach pracy nad sobą i obserwując postępy naszych podopiecznych widzimy, że najlepszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych kilogramów jest:
  1. Spożywanie 4-5 posiłków w ciągu dnia
  2. Zachowanie odpowiednich proporcji w spożywaniu węglowodanów złożonych (chleb, ziemniaki, kasze, ryż), węglowodanów prostych (owoce, warzywa) i białek (mięso, nabiał)
  3. Zwiększenie poziomu tkanki mięśniowej (nie mylić z muskulaturą) - każdy kg tzw. "suchej" masy ciała zużywa 40kcal/dobę a "tłustej" 5kcal/dobę. Im bardziej zwarte ciało tym łatwiej utrzymać prawidłową wagę - ponieważ po treningu siłowym podnosi się metabolizm spoczynkowy i są "naprawiane" mięśnie (regeneracja) a kalorie są spalane dłużej i efektywniej
  4. Trening areobowy, który pomaga spalać zmagazynowaną tkankę tłuszczową i poprawia kondycję

Kalkulator BMI

Waga (w kg)   
Wzrost (w cm)

BMI


Wskaźnik BMI Opis
< 18,5 Niedowaga
18,5 - 24,9 Prawidłowa waga
25 - 29,9 Nadwaga
> 30 Otyłość